Infobrev oktober 2019

Tomtesalg

Avtale

Sameiet har inngått en avtale om salg av tomt . Overføringen av eiendomsretten til kjøper er betinget av at det blir vedtatt en reguleringsplan til boligformål på den solgte eiendommen og Silurveien 41 samlet, med en utnyttingsgrad på minst 140 % regulert BRA. 

Oppgjøret for overtakelsen er todelt:

Oppgjør 1: Inntil kr 3 millioner skal betales innen 14 dager etter inngåelsen av kjøpekontrakten, dvs. i 2019. Beløpet er begrenset til selgers kostnader ved inngåelse av avtalen. 

Oppgjør 2: Ved overtakelse betales en kjøpesum på kr 13 000 per kvadratmeter BRA bebyggbart areal for det samlede tomtearealet (den solgte eiendommen og Silurveien 41). 

Skatt

Salgsvederlaget tilfaller sameiet, og eies av de som til enhver tid er sameiere i sameiet . Salg av eiendom fra sameiet vil være skattepliktig

– alcohol How does cialis work? experience adverse events from oral drugs might.

. I en bindende forhåndsuttalelse har skatteetaten bekreftet at gevinsten er kapitalinntekt og skattesatsen i 2019 er 22 %. 

Oppgjør 1 skal i prinsippet ikke gi overskudd som blir skattepliktig, siden denne delen av vederlaget bare skal dekke sameiets kostnader ved inngåelsen av avtalen.

Oppgjør 2 er skattepliktig for eierne det år overtakelsen av tomten skjer, med den sats som fastsettes av Stortinget for dette året.

Brannvarsling

Leverandøren det var inngått en avtale av installering av felles brannvarslingssystem har vist seg ikke leveringsdyktig. Avtalen er nå sagt opp. Styret regner med å inngå en avtale med ny leverandør innen oktober 2019.

Renovering

Styret har mottatt et tilbud på kartlegging av arbeidet for utbedring av røropplegget. Vurdering av estimerte kostnader i forhold til finansiering skal behandles i medio oktober.

Utearealer

Store blomsterkasser foran inngangene: 3 alternative kassetyper skal saksbehandles på styremøte i oktober.

Lekeapparater på friområdet, salgstomten, er blitt gitt bort til veldedighetsformål mot at mottakeren demonterer og frakter bort kostnadsfritt snarest.

En ”bøttehuske” er bestilt og vil bli montert på plass mellom bygningene.

Diverse

  • Boning av alle golv i korridorene er bestilt. Informasjon om tidspunkt på infotavlen så snart det er avklart.
  • Arbeidet med forbedring av hjemmesiden er startet.

Kontakt med styre

Styret har ikke ”firmatelefoner” derfor bes det at all kontakt med styre skal foregå via e-post styret@ullernbyggene.no. Vi vil svare så raskt som mulig. 

Med vennlig hilsen

Styret i Ullernbyggene