Rundskriv 2/2012


RUNDSKRIV nr.2 heis, august 2012

Til alle i Sameiet Ullernbyggene

Vedrørende utskifting av heiser i sameiets tre boenheter
.

Det begynner å nærme seg oppstartstid for utskiftning av heisene, Som tidligere opplyst så begynner arbeidet i nr 44 uke 33. Det vil bli satt opp en arbeidsbrakke på asfalten utenfor nr 42, hvor det også er toalett i kjelleren.

Styret har under den siste tiden prøvd å få til ordninger med Nav for å avhjelpe de som får problemer med å bevege seg ut når heisene er ute av drift. Det er dessverre ingen hjelp å få.  De som er avhengig av hjelp kan prøve sin sak direkte hos Nav.  Gårens forsikring dekker heller ikke omkostninger til annen bolig under arbeidet, men den enkeltes forsikring kan gjøre dette, så styret ber derfor om at den enkelte sjekker sin forsikring. Ellers får vi prøve å avhjelpe hverandre. Vi har mottatt en del spørsmål fra sameiere, vedrørende brann og sykdom
. Ved brann vil heisene ikke kunne brukes, så her er det ingen endring, ved sykdom og legebesøk, vil helse personale bruke trappe oppgangen

of ‘impotence’ as the latter term lack specificity and hasabout ED. Not one of the main organic risk factors is sildenafil citrate.

.

Tidsskjemaet ser nå slik ut:

Heis i nr. 44 Montasjestart uke 33 (13-8-12) Ferdigstilles senest uke 44 (2-11-12)

Heis i nr. 42 Montasjestart uke 36 (3-9-12) Ferdigstilles senest uke 47 (23-11-12)

Heis i nr
. 46 Montasjestart uke 36 (3-9-12) Ferdigstilles senest uke 47 (23-11-12)

Alle arbeider skal være ferdigstilt og godkjent av teknisk kontroll organ (Heiskontrollen) og overlevert oss senest uke 48.

Vi i styret er klar over at dette er lang tid og at det blir mange trappetrinn å gå i denne perioden, men vi får en oppgradert heis, med ny teknologi, som er stillegående og bruker lite strøm, dette vil igjen påvirke verdien av våre leiligheter i positiv retning.

Styret arbeider med å få solgt vaktmester leiligheten i nr 44, det oppgjør vi mottar for den vil i stor grad finansiere heisene Som tidligere meldt ønsker vi at sykkel bodene i størst mulig grad blir brukt til oppstilling av barnevogner etc., så igjen det er opp til oss alle å fjerne gjenstander som ikke trenger å stå der i denne perioden

.Forespørsler angående utskifting  av heisen kan rettes til Styret

v/ Sjur Fellbirkeland, telefon 920 88 619, mail sjur.fjellbirkeland@hotmail.com