Rundskriv august/2013


Til alle i Sameiet Ullernbyggene

Juli var feriemåned og det skjedde ikke så mye i sameiet vårt i den perioden, vi slår derfor sammen månedsbrev for juli og august
.

Vi har en rekke prosjekter som vi må videreføre og ta fatt i. Det gjelder oppussing av korridorer, reparasjon av tak, vedlikehold av lekeparken, kantstein og generelt vedlikehold av grøntarealene våre. Takreparasjonene vil bli igangsatt så snart som praktisk mulig, vi kommer tilbake med melding om dette senere.

Vi er godt i gang med seksjoneringen av leiligheten i nr 44 og regner med å legge den ut for salg i løpet av oktober.

Det er nå innført nye parkeringsbestemmelser, hver boenhet vil få utlevert 3 stk parkeringsoblater som festes på vinduet i bilene (vedlagt). Dette er gjort fordi vi har en rekke biler som bruker våre parkeringsplasser og som ikke har noe der å gjøre. Feil parkering kan medføre borttauing. Det er viktig at gjester blir opplyst om dette.

Det vil bli malt opp nye parkerings plasser på utearealene.

Av andre gjøremål vi har så gjelder det rot og hensettelse av søppel i sykkelboder og kjellerganger, dette er et gjentagende problem og vi henstiller til alle, og spesielt til de som leier ut, å fjerne sin egen søppel og flytte saker, så sameiet slipper denne ekstrajobben og kostnadene

writing. How does cialis work? particular issue..

.

For å få bukt med problemet vil det nå bli vurdert å sette opp overvåknings kameraer på de aktuelle steder i alle tre bygg.

Vi har alle som har parkeringsplass i nr. 43 mottatt et skriv om rot og farlig avfall oppbevart i garasjen. Styret har besvart dette med henvisning til at de søppelkassene som tidligere var i garasjen nå er fjernet, selv den for brannfarlig avfall
. Selvfølgelig skal vi prøve å holde det ryddig, men da må det søppelkassene ordnes.

Vi har hatt vedlikehold på heisene. Det er tatt opp med Kone at vedlikehold skal varsles minimum 2 dager i forkant, slik mat man er oppmerksom på at heisene står.

Samarbeidet med ABBL går nå utmerket og vi i styret merker stor forskjell, det har blitt mye enklere for oss og de stiller opp på de henvendelser vi har
. Dette er vi og dermed sameiet tjent med.

Vi setter fortsatt pris på henvendelser fra sameiets beboere, og vi i styret prøver etter beste evne å besvare disse, men som før sagt vi er alle i arbeid så noe tar lenger tid en andre, det har noe med viktigheten å gjøre.

Med vennlig hilsen
Styret